Algemene voorwaarden MijnEnergieWens.nl

Algemene voorwaarden kWh garantie

Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, open en direct. Lekker kort en duidelijk, zonder moeilijke woorden. Deze voorwaarden gaan specifiek over de koop, levering en installatie van je zonnepanelen.

Goed om te weten: wil je na 14 dagen vanaf je moment van bestellen en binnen 14 dagen na installatie je systeem toch liever niet? Dan annuleren we je bestelling en/of halen we ‘m weer voor je weg. Daar vragen we wel een compensatie voor.

Laatst gewijzigd: 2 juni 2025

Ingegaan voor de offertes die zijn geaccepteerd per 2 juni 2025

1. Wie wij zijn en hoe je ons kunt bereiken

1. Hoi! Wij zijn MijnEnergieWens.nl. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:

Bel ons: 085 - 3030838
Mail ons: info@mijnenergiewens.nl
Schrijf ons: Einsteinweg 7 6662 PW te Elst

2. Je kunt ons bijna altijd bellen:

  • maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur
  • zaterdag & zondag gesloten
  • Klantenservice (algemene vragen) op 085 - 3030838


3. Handige nummers:

Ons KvK-nummer: 88561844
Ons btw-identificatienummer: NL864690216B01.


4. Definities

Voor ons is maar één definitie echt belangrijk: Klant. Koning. Maar om misverstanden te voorkomen, leggen we de rest van de definities uit deze voorwaarden ook even uit:

Jij (je, jou, jouw, u, uw):

de persoon aan wie wij de offerte uitbrengen.

Installatie:

het installeren, inclusief de voorbereiding, van de laadpaal op de locatie, zoals vermeld in de offerte. Daar horen ook de eventuele aanvullende werkzaamheden bij die wij met jou hebben afgesproken.

Offerte:

De offerte die wij aan jou sturen voor de installatie van de laadpaal.

Opleverrapport:

Het formulier waarmee de installateur de installatie controleert.

Overeenkomst:

De overeenkomst tussen jou en ons betreft de installatie van de laadpalen. Deze bestaat uit de offerte, met eventuele bijlagen en de algemene voorwaarden, en is bindend na het geven van akkoord.

Prijs:

De totale prijs, met eventueel overige vergoedingen voor producten en/of diensten die jij aan ons verschuldigd bent, zoals in de offerte of overeenkomst staat.

Schouw:

Het technische onderzoek op afstand uitgevoerd vanuit ons kantoor of bij u op locatie om de geschiktheid van de locatie te beoordelen en te bepalen of en wat voor laadpalen we kunnen installeren. Dit is in eerste instantie altijd digitaal. Bij twijfel kunnen we ook een schouw op locatie uitvoeren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Website: 

onze website met als URL www.MijnEnergieWens.nl.

Wij (we, ons, onze): 

MijnEnergieWens.nl, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder 78145287, gevestigd te Rentmeesterwaard 112 6846 EJ Arnhem.

Buffer

betekent de hoeveelheid kWh die gedurende de looptijd van de Garantieovereenkomst wordt opgebouwd in het geval dat de Werkelijke Opbrengst hoger is dan de Gegarandeerde Opbrengst.

Garantieovereenkomst

betekent de hoeveelheid kWh die gedurende de looptijd van de Garantieovereenkomst wordt opgebouwd in het geval dat de Werkelijke Opbrengst hoger is dan de Gegarandeerde Opbrengst.

Garantieperiode

is de periode waarover de Opbrengstgarantie wordt gegeven. De duur van deze periode is vastgelegd in de Garantieovereenkomst.

Gegarandeerde Elektriciteitsprijs

betekent de prijs per kWh die wordt gebruikt bij vergoedingen in het kader van de Opbrengstgarantie die de Klant is overeengekomen. Indien hierover niets specifiek is overeengekomen wordt hiervoor genomen: het landelijk gemiddelde van de prijs in eurocenten die wordt betaald per afgenomen kWh in een bepaald productiejaar.

Gegarandeerde Opbrengst

is de elektriciteitsopbrengst van de Producten in kWh die per Productiejaar door Soly aan de Klant is gegarandeerd

Installateur

betekent de onderneming die de Producten bij de Klant heeft geïnstalleerd.

Klant

is de persoon of rechtspersoon met wie de Garantieovereenkomst is aangegaan, en welke de Producten en Diensten afneemt van de Installateur.

Monitoring Service

is alle hardware en software die benodigd zijn voor het meten en op afstand uitlezen van de Werkelijke Opbrengst. Soly is verantwoordelijk voor het uitlezen en analyseren van de Werkelijke Opbrengst.

Opbrengstgarantie

is de vastgestelde garantie van de Gegarandeerde Opbrengst (verwachte opbrengst zonnepanelen minus 10%) en zal gedurende de Garantieovereenkomst niet meer worden aangepast, behoudens uitzonderingen zoals genoemd in artikel 4.

Producten

zijn de zonnepanelen, omvormers en andere benodigde onderdelen voor het opwekken van elektriciteit met zonnepanelen, zoals deze door de Installateur bij de Klant zijn geïnstalleerd.

Productiejaar

betekent de periode van 12 maanden die begint op de eerste dag nadat de Producten correct zijn geïnstalleerd en elke daaropvolgende periode van 12 maanden.

Werkelijke Opbrengst

betekent in kilowatturen (kWh) de elektriciteit die gedurende een Productiejaar door de Producten is opgewekt, zoals gemeten en geregistreerd via de Monitoring Service.

Marge

betekent de afwijking die toegepast word in het berekenen van de afwijkende opbrengst.


5. Opbrengstgarantie

1.1.) Soly garandeert dat de Producten gedurende de Garantieperiode van 5 jaar de in de Garantieovereenkomst opgenomen Gegarandeerde Opbrengst zullen opwekken, zolang het Zonnesysteem naar behoren functioneert.

1.2.) Productiejaar-overschot: wanneer de Werkelijke Opbrengst over een Productiejaar hoger is dan de Gegarandeerde Opbrengst, wordt dit Productiejaar-overschot meegenomen naar volgende jaren in een jaarlijks cumulerende Buffer. Deze Buffer wordt gebruikt om eventuele toekomstige tekorten te compenseren.

1.3.) Productiejaar-tekort: wanneer de Werkelijke Opbrengst over een Productiejaar lager is dan de Gegarandeerde Opbrengst, is er sprake van een Productiejaar-tekort. Wanneer er sprake is van een Productiejaar-tekort dat groter is dan de in voorgaande jaren gevormde Buffer, heeft de Klant recht op een vergoeding die gelijk is aan het verschil tussen het Productiejaar- tekort en de Buffer, vermenigvuldigd met de op dat moment geldende Gegarandeerde Elektriciteitsprijs conform de door het CBS vastgestelde gemiddelde kWhtarief. De Buffer wordt na uitbetaling gelijk aan nul gesteld.

1.4.) De bewijslast voor het detecteren van een eventuele afwijking ligt bij de Klant. Klant zal binnen 30 dagen na afloop van ieder Productiejaar een overzicht aan Soly sturen met daarin de Werkelijke Opbrengst, de Gegarandeerde Opbrengst. Soly stelt vervolgens vast of er sprake is van de resulterende Buffer en zal eventueel onder de Opbrengstgarantie te betalen vergoedingen.

1.5.) Soly zal verschuldigde vergoedingen binnen dertig (30) na de vaststelling aan de Klant voldoen.


6. Garantievoorwaarden

2.1.) Gedurende de Garantieperiode dient de Klant aangesloten te zijn op de Monitoring Service die wordt verzorgd door Soly, waarmee regelmatig de Werkelijke Opbrengst wordt gemeten en geregistreerd.

2.2.) De hardware en software benodigd voor de Monitoring Service wordt geïnstalleerd door de Installateur en heeft een deugdelijke internetverbinding nodig. De Klant zal op eigen kosten zorgdragen voor een deugdelijke internetverbinding.

2.3.) In het geval dat er, al dan niet door toedoen van de Klant, data over de Werkelijke Opbrengst ontbreekt, zal Soly voor de periode waarvoor geen data beschikbaar is de Werkelijke Opbrengst berekenen op basis van de wel beschikbare data van de Werkelijke Opbrengst, evenredig met de hoeveelheid zonne-instraling zoals gemeten door het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI) op het dichtstbijzijnde meetpunt. Voorwaarde is dat er minimaal aan zes maanden historische data in het productiejaar is opgebouwd.

2.4.) Er is sprake van een getolereerd afwijkingspercentage gevolg van natuurlijke afwijkingen in het jaarlijkse aantal zonuren. Deze Marge bedraagt 5% ten op zichtte van de Gegarandeerde Opbrengst

2.5.) Er is sprake van een natuurlijke degradatie van de stroomproductie. Deze is vastgesteld op een verlies van 0,4% per jaar

2.6.) De Klant is verantwoordelijk voor het opvolgen van instructies om het Product op een verantwoorde manier schoon te maken en te onderhouden. Mocht Soly aan hand van Monitoring Service een afnemende Opbrengst meten, dan kan de Klant worden verzocht om het Product schoon te maken of ander simpel onderhoud te plegen. Voor behoud van de Opbrengstgarantie is de Klant verplicht hieraan mee te werken.

2.7.) De Installateur heeft het recht het Product te (laten) inspecteren. Hier dient door de Klant medewerking aan te worden verleend.


7.Uitsluitingen

3.1.) De klant heeft geen aanspraak op de Opbrengstgarantie bij enig verlies van elektriciteitsproductie als gevolg van een of meer van de navolgende omstandigheden, indien:

a. een niet vooraf door de Installateur goedgekeurde partij het Product ondeugdelijk heeft ge(her)installeerd, verwijderd, gerepareerd of er onderhoudswerkzaamheden aan heeft verricht.

b. schade is ontstaan aan het Product of aan de capaciteit van het Product om veilig elektriciteit te produceren, welke schade niet veroorzaakt is door de Installateur of een door de Installateur goedgekeurde partij (bijvoorbeeld: een vallende boom, schade door dieren, beschadiging tijdens werkzaamheden, hagel, etc.).

c. de Klant de verplichtingen uit deze Garantievoorwaarden niet nakomt, zoals (i) onvoldoende medewerking om de Installateur te helpen met het diagnosticeren en verhelpen van een probleem of (ii) het nalaten in het onderhoud van de Producten zoals beschreven in de gebruikershandleiding van de Producten of (iii) het niet voldoen van de kosten voor de Monitoring Service.

d. schaduw significant is toegenomen (bijvoorbeeld door groeiende planten of nieuwbouw) welke volgens de rekenmodellen van Soly meer dan 3% invloed heeft op de opbrengst. Soly heeft het recht om bij een vermoeden van toegenomen schaduw kosteloos een nieuwe meting te doen met behulp van dezelfde hardware en software die is gebruikt voor de oorspronkelijke berekening van de Gegarandeerde Opbrengst, welke de invloed van de toegenomen schaduw bepaalt. Op basis van de nieuwe berekening zal dan een aangepaste Opbrengstgarantie worden opgesteld, welke de toegenomen schaduw in aanmerking neemt.

e. zich overmacht voordoet. Onder overmacht wordt verstaan elke gebeurtenis, toestand of omstandigheid buiten de redelijke controle van de Installateur of Soly, waardoor elektriciteitsopwekking of levering van elektriciteit faalt of wordt onderbroken. Dit omvat onder andere: natuurrampen, oorlog, sabotage, onlusten, opstand, militaire of guerrillaactie, terrorisme, economische sancties of embargo, stakingen, explosies, brand, extreme weersomstandigheden zoals hagel of blikseminslag, bindende verplichtingen van overheidswege, uitval van of ongebruikelijke voltages op het elektriciteitsnetwerk.

f. Zich zeer extreem weer voordoet: Op basis van haar technologie en ervaring is Soly in staat de Werkelijke Opbrengst van de Producten te voorspellen onder redelijke weersomstandigheden. Soly heeft echter het recht om, wanneer de hoeveelheid zonne-instraling in enig Productiejaar meer dan vijftien procent (15%) minder is dan de gemiddelde instraling in de Bilt in de tien jaren voorafgaand aan het jaar van installatie, de Gegarandeerde Opbrengst voor dat Productiejaar naar beneden bij te stellen. De bijstelling gebeurt maximaal in evenredigheid met het procentuele verschil tussen de hoeveelheid zonne- instraling in dat Productiejaar en voornoemd gemiddelde. De hoeveelheid zonne-instraling wordt bepaald zoals gemeten door het KNMI in de Bilt.

g. de Installateur, of een andere gecertificeerde installateur, niet zorg draagt voor een deugdelijke reparatie of vervanging van de Producten die naar uitsluitend inzicht van Soly niet of gebrekkig functioneren. In dit geval zal Soly zich inspannen om de Installateur haar contractuele verplichting voor reparatie of vervanging na te doen komen. Soly kan er niet voor in staan dat eventuele reparaties kosteloos door de Installateur worden verzorgd. Dergelijke voorwaarden dienen tussen Klant en Installateur te worden overeengekomen.

3.2.) In het geval dat één van de uitsluitingen zich heeft voorgedaan – beschreven in artikel 4.1 – en dit wordt opgelost middels een reparatie of vervanging, heeft de Klant geen aanspraak op de Opbrengstgarantie vanaf het moment van de uitval of gebrekkige werking tot aan het moment dat de Producten weer volledig werkend zijn.

3.3.) Wanneer de Klant gedurende een bepaalde periode geen aanspraak heeft op de Opbrengstgarantie, dan zal de Gegarandeerde Opbrengst van dat jaar dienovereenkomstig worden bijgesteld om het verlies in productie te compenseren, gebruik makend van dezelfde methode als besproken in artikel 3.3.

Doe de gratis dakscan en bereken binnen één minuut uw besparing!

  • Installatie binnen 2 tot 4 weken;
  • Bespaar gemiddeld zo'n  750,- per jaar;
  • Wij regelen alles ''Van A (t/m) Z'' voor u!