Algemene voorwaarden MijnEnergieWens.nl
Verkoopvoorwaarden Warmtepompen
Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, open en direct. Lekker kort en duidelijk, zonder moeilijke woorden. Deze voorwaarden gaan specifiek over de koop, levering en installatie van je warmtepomp.
Goed om te weten: wil je na 14 dagen vanaf je moment van bestellen en binnen 14 dagen na installatie je systeem toch liever niet? Dan annuleren we je bestelling en/of halen we ‘m weer voor je weg. Daar vragen we wel een compensatie voor.
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2024
1. Wie wij zijn en hoe je ons kunt bereiken
1. Hoi! Wij zijn MijnEnergieWens.nl. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
- Bel ons: 085 - 3030838
- Mail ons: info@mijnenergiewens.nl
- Schrijf ons: Einsteinweg 7, 6662 PW te Elst
2. Je kunt ons bijna altijd bellen:
- Maandag tot en met donderdag van 08.00 uur tot 18.00 uur
- Vrijdag van 08.00 uur tot 14.30 uur
- Zaterdag & zondag: gesloten
3. Handige nummers:
- KvK-nummer: 88561844
- Btw-identificatienummer: NL864690216B01
2. Definities
Jij (je, jou, jouw, u, uw):
De persoon aan wie wij de offerte uitbrengen.
Wij (we, ons, onze):
MijnEnergieWens.nl Particulieren Koop B.V., geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder 88561844.
Installatie:
Het installeren, inclusief de voorbereiding, van het warmtepompsysteem op de locatie zoals vermeld in de offerte.
Warmtepompsysteem:
Het systeem bestaande uit de warmtepomp, ventilatoren, leidingen, warmtewisselaars, en andere noodzakelijke componenten, dat warmte onttrekt aan lucht, water of bodem en deze gebruikt om het pand te verwarmen of te koelen.
Offerte:
Het document dat wij aan jou sturen voor de installatie van het warmtepompsysteem.
Opleverrapport:
Het formulier waarmee de installateur de installatie controleert.
Overeenkomst:
De overeenkomst tussen jou en ons betreft de installatie van het warmtepompsysteem.
Prijs:
Het totale bedrag dat jij ons verschuldigd bent voor de producten en diensten zoals beschreven in de offerte of overeenkomst.
Schouw:
Een technische inspectie, uitgevoerd op afstand of ter plaatse, om de locatie te beoordelen voor de installatie van het warmtepompsysteem.
Website:
onze website met als URL: www.MijnEnergieWens.nl
3. Offerte, bestelproces en wijzigingen
- Nadat je je gegevens hebt achtergelaten, bellen wij je terug voor een kennismakingsgesprek. We bespreken of een warmtepompsysteem haalbaar is. Als we zeker zijn dat we alles veilig kunnen installeren, maken we een offerte. Hierin staat alle benodigde informatie.
- De offerte is vrijblijvend en heeft een geldigheidsdatum. Staat er geen geldigheidsdatum? Dan houden we 60 kalenderdagen na ontvangst aan.
- Als je blij bent met de offerte, dan horen wij dat graag. Na aanvaarding gaan wij direct voor je aan de slag. We hebben dan een overeenkomst.
- Zodra je akkoord bent met de offerte, plannen we een installatie dag in. Eventueel plannen we nog een schouw op locatie. Zo weten we zeker of alles past en of er extra werk nodig is. Is het resultaat van de schouw op locatie hetzelfde als de digitale? Dan komen we bij je installeren op de afgesproken datum.
- Zijn er extra werkzaamheden of wijzigingen in de overeenkomst nodig? Dan bespreken we dit met jou. Het kan dan zijn dat we de installatie niet kunnen uitvoeren of dat we de prijs moeten aanpassen. Dit kan zijn bijvoorbeeld door sterk stijgende grondstofprijzen. In deze gevallen mogen we de overeenkomst kosteloos verbreken. Wordt de prijs hoger? Dan heb je 14 kalenderdagen de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
4. Planning
- We streven ernaar om binnen 4 weken na ondertekening van de offerte de installatie te voltooien.
- In geval van vertraging door weersomstandigheden of andere factoren, nemen we contact met je op om een nieuwe datum te plannen.
- Als wij een onredelijke vertraging veroorzaken, kan je de overeenkomst ontbinden. Bijvoorbeeld als wij je een dag van tevoren afbellen zonder reden. Wil je toch dat wij de installatie uitvoeren? Dan zoeken we samen naar een oplossing.
5. Installatie en oplevering
- We zorgen voor de installatie van je warmtepompsysteem. Als we het niet zelf doen, schakelen we externe installateurs in die aan alle normen voldoen.
- De schouw bevat geen technisch onderzoek. Wij vragen je dit zelf uit te zoeken voordat je akkoord gaat met de offerte.
- Na de installatie nemen we deze volledig met je door. Dat kan ook de installateur namens ons doen. Hierna ontvang je het opleverrapport, waarin je alle informatie over je systeem kunt vinden, samen met foto’s van het installatieproces. We vragen je het opleverrapport te ondertekenen.
6. Herroeping van de overeenkomst
- Opdracht tot installatie; We zien je akkoord op de offerte als een uitdrukkelijk verzoek om de installatie uit te voeren. Ook als er na de schouw of door een andere reden nog wijzigingen in de offerte worden doorgevoerd. Wil je na je 14 dagen herroepingsrecht je opdracht annuleren? Dan brengen we € 450,- annuleringskosten in rekening.
- Opdracht tot installatie; Heb je je bedacht? Laat ons dit weten via telefoon of e-mail. Wij ontbinden dan de overeenkomst en storten de aanbetaling die je eventueel al gedaan hebt binnen 14 dagen terug en/of demonteren wij het systeem weer.
- Je kunt je tot 14 dagen na de installatie van je systeem bedenken. Je kunt dan de overeenkomst zonder opgave van reden ontbinden. Dit wordt ook wel ‘herroepingsrecht’ genoemd.
- In het laatste geval vragen we je om een compensatie voor de hoeveelheid werk die we er al in hebben gestopt. Het gaat dan onder andere over deze kosten:
1.) de kosten van de oorspronkelijke installatie;
2.) de verwijderingskosten. Die kunnen maximaal even hoog als de oorspronkelijke installatiekosten zijn;
3.) een afschrijving van 30% op alle geïnstalleerde producten;
4.) Zijn er complexe, vaak dure, verwijdering-werkzaamheden nodig om alles in de oorspronkelijke staat terug te brengen? Dan zijn we dit niet verplicht. We kunnen dit wel in overleg tegen bijkomende kosten uitvoeren.
7. Schade
- Schade komt bijna nooit voor. Maken we toch een fout waardoor er schade aan jouw eigendom ontstaat? Dan laten wij dit voor je repareren. Kan dat niet? Dan vergoeden wij dit, natuurlijk. Dit geldt voor alle directe schade, behalve voor kleine reparaties aan bijvoorbeeld je schilderwerk of behang dat tijdens het werk beschadigd is geraakt, zoals door boren in de muur bij het plaatsen van de omvormer. Wij vergoeden nooit immateriële schade.
8. Wat we jou vragen
- Je betaalt het bedrag, zoals vermeld in de overeenkomst.
- Om de installatie zo goed en veilig mogelijk uit te voeren, vragen we je:
1.) ons van alle correcte door ons gewenste relevante informatie en documentatie te voorzien, zoals afmetingen, uitzonderingen en materialen;
2.) ons te informeren over aanpassingen aan de originele draagconstructie van het dak;
3.) ons toegang te geven tot de plek waar we mogen installeren en te zorgen dat er geen obstakels zijn, zoals containers, auto’s en geblokkeerde of gevulde ruimten;
4.) zelf aanwezig te zijn bij de uitvoering en oplevering van de installatie van je systeem. Dus niet de buurman of één van je kinderen;
5.) alle goedkeuringen, toestemmingen en vergunningen in orde en beschikbaar te hebben. Het komt bijna nooit voor, maar in enkele gevallen zijn bijvoorbeeld de goedkeuring van de VVE, de organisatie, de verhuurder of de gemeente nodig;
6.) op tijd alle werkzaamheden zoals vermeld in de offerte en/of in een mail van je adviseur uit te voeren, door bekwame personen en volgens de standaard relevante kwaliteitseisen. Bijvoorbeeld het verwijderen van pijpjes, de renovatie van dakbedekking of aanpassingen in de meterkast.
7.) Ben jij thuis en komen wij niet bij je langs op de afgesproken datum? Dan heb je recht op een vergoeding van € 200,-. Is er echter een geldige reden waarom we niet langs kunnen komen, zoals sneeuw, wind of extreme hitte? Dan streven we ernaar dat je uiterlijk één dag van tevoren te laten weten via telefoon en/of e-mail en is de vergoeding vanuit ons niet van toepassing. In uitzonderlijke gevallen kan dit eventueel de ochtend zelf zijn, als de wind bijvoorbeeld spontaan is op komen zetten. Jij hebt op jouw beurt tot 14 dagen voor de afgesproken installatiedatum om de installatie te verzetten. Lukt dit niet en staan we bij je voor de deur en kunnen we de installatie niet uitvoeren, omdat je er niet bent of om aan andere aan jou toe te rekenen redenen? Dan mogen we € 200,- bij jou in rekening brengen. Hebben wij voor de installatie specifieke externe kosten gemaakt, zoals het huren van een hijskraan? Dan mogen we deze kosten ook bij jou in rekening brengen. Heb je deze kosten niet betaald binnen 14 dagen na ontvangst van de aanmaning? Dan kunnen wij mogelijk de overeenkomst ontbinden.
8.) Je bent de eigenaar van je dak of je hebt toestemming van je VVE, organisatie of verhuurder om het systeem te laten installeren. Denk ook aan (omgevings) vergunningen bij monumentale panden en beschermde stads- en/of dorpsgezichten. Neem hiervoor contact op met je gemeente. Benader vóór de installatie je verzekeraar om te controleren of de plaatsing geen gevolgen heeft voor je (opstal)verzekering.
9.) We zijn niet aansprakelijk voor eventuele kosten, boetes of verliezen die het gevolg zijn van het niet goed op orde hebben van toestemmingen of vergunningen. Als jij dit niet op orde hebt en wij daardoor schade ondervinden, kunnen we dat bij jou in rekening brengen of verrekenen met de aanbetaling.
9. Wijzigingen in en bij de installatie
- Wil je wijzigingen doorvoeren in het ontwerp en/of inhoud van je systeem? Contacteer ons dan vóór de installatie. Dan kijken we samen of we het kunnen verwerken in de overeenkomst. Het kan zijn dat de prijs dan ook verandert.
- Zijn er onvoorziene omstandigheden, zoals aanpassingen op het dak, asbest, onvoldoende informatie of verandert de situatie na het uitvoeren van de schouw? Dan kan het gebeuren dat we niet kunnen starten. We bepalen dan samen wat er nodig is om de installatie wel uit te voeren, of wij dit kunnen doen en wat het effect is op de prijs. Komen we er niet uit? Dan kunnen wij de overeenkomst ontbinden en mogen we € 450,- in rekening brengen ter compensatie voor onder andere de hoeveelheid werk die we er al in hebben gestopt.
10. Betalingen
- U betaalt bij ons altijd achteraf. Na oplevering ontvangt u van ons een mail met informatie en daarbij toegevoegd ook de factuur. We vragen je de factuur binnen 3 dagen te betalen.
11. Overgang van eigendom en risico
- Na de installatie van je systeem is het voor jouw risico. Vergeet niet je verzekeraar op de hoogte te brengen van de aanwezigheid van je nieuwe systeem.
- Wij blijven eigenaar van het systeem totdat jij het bedrag van de overeenkomst naar ons hebt overgemaakt. Tot dat moment blijf je ons toegang geven tot het systeem. Doe je dit niet, dan kunnen wij maatregelen nemen om het niet betaalde gedeelte van de prijs op te eisen of weg te halen.
12. Garantie en vakbekwaamheid
- Wij bieden 1jaar garantie op de installatie van het warmtepompsysteem, tenzij anders vermeld in de offerte. Dit geldt voor alle onderdelen van de installatie, inclusief leidingen en componenten van de warmtepomp.
- Schade door externe factoren, onjuist gebruik, of gebreken in de bestaande infrastructuur van het pand vallen buiten de garantie.
13. Overmacht
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we (of een door ons ingeschakelde externe installateur) onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken. Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmacht situatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Onder overmacht vallen bijvoorbeeld brand, overstroming, alien invasies, zwaar weer, explosie(s), oorlog, terreur, sociale conflicten, handelsgeschillen en optreden van de (centrale) overheid, een overheidsorgaan of een supranationale organisatie.
14. Verwerking persoonsgegevens
- Jouw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de uitvoering van de installatie en gedeeld met betrokken partijen zoals installateurs en netbeheerders. Meer hierover lees je in onze privacyverklaring op https://www.MijnEnergieWens.nl/privacy-policy.
15. Onderhoud
- Een warmtepompsysteem vereist regelmatig onderhoud. Gedurende de levensduur van de warmtepomp informeren we je over de onderhoudsbehoeften. Neem contact met ons op voor een onderhoudsbeurt.
16. Geschillen
- Ben je het ergens niet mee eens? Laat het ons weten, dan zoeken we samen een oplossing. Eventuele geschillen kun je binnen 12 maanden voorleggen aan de Geschillencommissie: http://ec.europa.eu/odr.
17. Algemene bepalingen
- Je rechten en plichten vanuit de overeenkomst zijn niet overdraagbaar naar anderen zonder dat we dit samen hebben afgesproken. Het kan natuurlijk zijn dat je verhuist of dat het gebouw waarop je systeem staat overgaat naar een andere eigenaar. In dat geval gaat de garantie ook over naar de nieuwe eigenaar. Hij moet dan wel de originele overeenkomst of een kopie daarvan hebben.
- We mogen onze rechten en plichten vanuit de overeenkomst gedeeltelijk of geheel overdragen aan een ander, zonder dat dit afbreuk doet aan jouw rechten vanuit de overeenkomst.
- De overeenkomst wordt beheerst door het Nederlands recht.
- Staat er iets in de offerte wat niet overeenkomt met deze voorwaarden? Dan kun je ervan uitgaan dat wat in deze voorwaarden staat klopt. Uitzonderingen op die regel zijn de betaalvoorwaarden en de installatiegarantie-termijn die in de offerte staan of als uitdrukkelijk is opgenomen dat het een afwijking van deze voorwaarden betreft.
- Alle bepalingen van het dwingend consumentenrecht zijn altijd leidend.